Teraz jest Pt cze 22 2018, 9:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 286  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 07 2010, 14:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 21 2006, 18:10
Posty: 2505
Coś nie tak rozumujesz z tym czasem blokowania wiązki ...na 10 lub 6 sekund ! "Zablokowana wiązka" to przełącznik który włączało się na pulpicie sterowania stacji. Dopóki był wyłączony wiązka była zablokowana.

Nie było to wygodne. W czasie strzelań na Nadarzycach z RS-2US kolega pilot wyprowadził samolot do góry bez wyłączenia tej zablokowanej wiązki i ... rakieta też poszła w górę za wiązką. Trafiła w ... coś kilka kilometrów za poligonem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 07 2010, 14:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 12 2008, 22:36
Posty: 1541
Lokalizacja: Malbork
Jarekk-a czy to po prostu nie chodzi o zablokowanie ruchu stacji r-lok i utrzymywanie kierunku lotu pocisku w wiązce, poprzez kierowanie się samolotem na cel. Tak to w sumie można by opisać , sorry ,byłem po płatowcu i silniku. Ale miałem możliwość obejrzenia filmu własnie z takiego niezbyt udanego strzelania, to chyba był film ze stanowiska KL na poligonie, i to przeznaczony dla pilotów w ramach szkolenia.
Young-"grube"to chyba pociski powietrze -ziemia S-24, tak przypuszczam , bo chyba nic większego i grubszego w dyspozycji 21 nie było
Ukłony. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 07 2010, 16:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 02 2008, 22:05
Posty: 1340
Panowie Jarek i Babcia . Przecież rakieta RS-2U była naprowadzana w wiązce radiolokatora .Natomiast H-66 naprowadzany był na ,,oko,, przez pilota /metoda 3 punktów/.Na drązku był tensometr i poprzez jego naciskanie w odpowiednia strone H-66 leciał tam gdzie ,,chciał,, pilot.Radiolokator słuzył w tym wypadku jako ,,radiolinia,, przekazywał sygnały z tensometru do układów wykonawczych pocisku ale nim nie sterował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 07 2010, 21:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 12 2008, 22:36
Posty: 1541
Lokalizacja: Malbork
Szanowny em -coś mi tu nie pasuje ,albo juz pamięć nie ta. Albo mówimy o 2 różnych pociskach tzn.H-66, CH-66, ewentualnie o zastosowaniu i sterowaniu pociskiem na innym samolocie np.Su-7,20.22, bo na 21 nie mogę sobie przypomnieć aby na drążku istniał "tensometr"
Obrazek

young-odnosnie odpalania z M ,czy MF-jeden wielki kociokwik, dwa cytaty, dwie opinie.Przy okazji polecam 'Forum symulatorów lotniczych' a w nim rozdział 'Wspólczesne lotnictwo wojskowe' i dalej "Awinika s-tu MiG-21", kopalnia wiedzy.

K. Nicpoń: "Ch-66 stały się uzbrojeniem samolotów MiG-21 należących do do jednostek lotnictwa frontowego (Sił Powietrznych). Gwoli ścisłości należy dodać, że chodzi tutaj tylko o MiGi-21PFM, gdyż późniejsze wersje MiGa produkowane dla Sił Powietrznych ZSRS wyposażone były w radar RP-22 Sapfir, który pracował na innej zasadzie i dlatego nie mógł współdziałać z Ch-66".

M. Mikołajczuk: "Pociski H-66 przenoszone są przez samoloty MiG-21 wyposażone w celowniki radiolokacyjne RP-21 (ale nie RP-22) na wyrzutni szynowej APU-68UE, pojedynczo, montowanej pod skrzydłami. Jednocześnie na samolocie mogą być podwieszone dwa takie pociski (dotyczy to także wersji MiG-21, które mają po cztery belki zewnętrzne) pod skrzydłami. Podczas transportowania i przechowywania pocisk rakietowy H-66 umieszczony jest w specjalnej skrzyni transportowej. H-66 był taktycznym pociskiem klasy „powietrze - powierzchnia" („powietrze - woda") pierwszej generacji, dlatego produkcję pocisku zakończono stosunkowo szybko, jeszcze latach 70. Pocisk był mimo to eksportowany do krajów Ukła du Warszawskiego oraz innych użytkowników samolotów MiG-21 PFM/M/MF".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 07 2010, 22:01 
Offline

Dołączył(a): N sie 26 2007, 20:20
Posty: 1383
babcia131 ja wiem, że cytaty są sprzeczne z sobą i chaotyczne, ale to skrót tego co można przeczyta o H-66 na wspomnianej stronie 9-10 link jednak po lekturze tamtych wypowiedzi pozostaje wiele niejasności i wątpliwości które postanowiłem rozwiązać tutaj.
Z tym CH-66 czy H-66 to jest niezłe zamieszanie, ale rozumiem że chodzi właśnie o H-66 tutaj info z PKL Uzbrojenie lotnicze wschód
Obrazek
Z tego co zrozumiałem wnioskuję, że H-66 mogły przenosić u nas wersje PFM/R/M/MF, z czymże były one prawdopodobnie odpalane tylko w Debrznie i Goleniowie (ten drugi, po pozyskaniu samolotów wersji M i czasowo MF). Dysponowanie pułku z Debrzna tymi rakietami mogę wytłumaczyć rolą jaką miał pewnie odegrać na wypadek W w ramach LO. Wtedy pułki 4 PDLM były dość "wyspecjalizowane", 2 PLM z wersją N, a 41 PLM z zasobnikami SPS-141. I to by się nawet za przeproszeniem przysłowiowej kupy trzymało :lol:
Przyznam też rację że "zablokowana wiązka" miała ograniczenia czasowe po których przestawała działać i dlatego nie można było odpalać tych pocisków.
Cóż, a zaczęło się od R-60 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 07 2010, 22:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 02 2008, 22:05
Posty: 1340
Obrazek

U nas tylko MF z H-66.
Young, sprawa SPS-141 jest skomplikowana, kupiono iles tam ,nie tylko dla 4 Dywizji. W Zegrzu piloci mieli zajęcia i metodyki SPS-141 jednakże / z moich info/ nigdy ich tam na Bisy nie zakładano.

W metodykach SPS-141 występuje nawet na wersji PF wydanie roku 198x któryś /nie pamietam w tej chwili/. Ale to było tłumaczenie z rosyjskiego więc ich, zapewne mogły.

I Babcia sobie dobrze przypomina ! Mój fault.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 08 2010, 14:23 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 25 2009, 16:18
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
"Gruba" to potoczna nazwa RS-2US (czsami też "dzika świnia")
Pozdrawiam
Dops01.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 08 2010, 21:58 
Offline

Dołączył(a): N sie 26 2007, 20:20
Posty: 1383
I tak to jest z tym H-66 jedni mówią, że mogły robić to wersje ze stacją RP-21 (RP-21M) inni, że tylko MF. Mówię tu tylko o naszych szybkich :?
em ten skan to z instrukcji H-66, czy s-tu w wersji MF. Pytam bo jestem ciekaw czy istniałaby możliwość, że było to przy jakiś "papierach" z wersją MF, ale nie wykluczałoby to takich dokumentów także u nas z wersją choćby M.
Tym bardziej, że z lektury wspomnianego wątku link "Awionika samolotów Mig-21 wnioskować można jakąś "zgodność" do wersji
Jeśli chodzi o SPS-141, to rzecz także mało popularna. Wysnułem takie wnioski po lekturze tego co już tu napisaliśmy o tym zasobniku, ale także i innego źródła. Co wcale nie musi wykluczać, że nie tylko w Malborku były te zasobniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 08 2010, 23:23 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 05 2006, 9:38
Posty: 645
Lokalizacja: Oborniki
Swoją drogą taki M czy MF w obojętnie jakiej skali z podwieszonymi dwoma H-66 do takiego wylotu "na strzelanie" byłby niezłym eyecatch`erem.

_________________
Umysł ludzki jest jak spadochron.....
Działa lepiej kiedy jest otwarty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 08 2010, 23:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 02 2008, 22:05
Posty: 1340
No właśnie,zrób Young u MF z tymi H-66 ,Sps a podwieś pod Miga z rycerzem i nie morduj sie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 09 2010, 9:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 12 2008, 22:36
Posty: 1541
Lokalizacja: Malbork
Young-definitywnie SPS-141 były na wyposażeniu tylko w Malborku.Możliwe jest że piloci w innych jednostkach w ramach szkolenia , łykali co nieco wiedzy na ich temat , ale to wszystko. Te zasobniki były tak tajne ,że nigdzie ich nie wożono, nawet po koniec lat 90, gdy przekazano je do Modlina ,nie mogłem im zrobic nawet zdjęć , nie mówiąc już o "podprowadzeniu " jakiejkolwiek części dokumentacji. I z tymi H-66, oraz strzelaniami z Naszych s-tów , byłbym ostrożny.Po kilkudziesięciu latach łatwo pomylić RS-2US, z H-66. Tym bardziej że tych drugich musiało byc w jednostkach bardzo mało, więc na pewno je oszczedzano. Ale to już moja prywatna opinia. SPS-141 -wiedza potwierdzona na 100%-u żródła-tylko Malbork.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 09 2010, 11:56 
Offline

Dołączył(a): N sie 26 2007, 20:20
Posty: 1383
Muszę kolegów miłośników zawieść, ale kolejny ołówek dopiero za rok. Na ten rok coś z innej stajni, ale oczywiście malowanie nasze. Te pytania to czysto teoretyczne sprowokowane jak mówię znalezieniem zdjęcia M z R-60 potem właśnie natknąłem się na tą H-66. Ale ale będzie MF z Malboro z rycerzem i SPS-141. Tak się nawet zastanawiałem co by do tego SPSa wtedy dodać. Jaką misję w czasie ewentualnej W mógłby wykonywać. Mogłoby być 2x UB-16 i 2x UB-32? Jak z 32-jkami było na szybkich, widziałem zdjęcia Bisów z takimi jeśli dobrze pamiętam, ale chyba pod MF też mogły być/latano (teoretycznie to pewnie pod każdą wersję). Z tymi H-66 to nie wiem, bo ciekawie prezentowałby się M z Goleniowa którego chcę zrobić z 2x R-60 i właśnie H-66, tylko nie chcę szczególnie w tym przypadku popełnić żadnej gafy merytorycznej :evil: Widać będę musiał jeszcze popytać u "źródła" :)
Piotrek.S. przyznam się, że nie rozumiem stwierdzenia "eyecatch`erem" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 09 2010, 13:36 
Offline

Dołączył(a): Cz mar 30 2006, 11:24
Posty: 46
Lokalizacja: Reda
Witam wszystkich,
A ja spytam o rzecz podstawową.
Jaka jest tak na prawdę długość poszczególnych wersji Mig-21.

W "Przeglądzie Konstrukcji Lotniczych" Mig-21bis:
- długość z OCP: 15 000mm;
- długość bez OCP: 14 100mm
- długość kadłuba: 12 250mm.

W czeskim "4+" opis Mig-21MF:
- długość z OCP: 15 760mm;
- długość bez OCP: 14 500mm.

W serii "Pod lupą" Mig-21bis:
- długość z OCP: 15 760mm;
- długość bez OCP: 14 500mm;
- długość kadłuba: 12 250mm.

W czeskim "Zlinek" Mig-21PF
- długość kadłuba: 12 285mm.

A jak to jest naprawdę?
Pozdrawiam.
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 09 2010, 17:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 14 2006, 10:43
Posty: 149
Lokalizacja: Nysa
Jarekk napisał(a):
Nie było to wygodne. W czasie strzelań na Nadarzycach z RS-2US kolega pilot wyprowadził samolot do góry bez wyłączenia tej zablokowanej wiązki i ... rakieta też poszła w górę za wiązką. Trafiła w ... coś kilka kilometrów za poligonem.


Możesz rozwinąć ten temat.( kiedy i w jakich okolicznościach)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 10 2010, 11:43 
Offline

Dołączył(a): N sie 26 2007, 20:20
Posty: 1383
Wszyscy miłośnicy szybkich niech rezerwują dziś o 21.35 telewizor na kanale Discovery Historia. Zwarte szeregi, czyli z archiwum Czołówki: Gdyby zabrakło lotniska czyli końcówka lat '70, Kliniska i 2 PLM :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 286  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL